سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

 

سایت کتابخانه ما برای تمامی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی شروع به کار کرد.این وب سایت سعی بر معرفی کتاب های مناسب و برتر را به تمامی علاقه مندان را دارد. فعالیت های این سایت بیشتر به معرفی کتاب های جدید معطوف می شود.کتاب ها با دسته بندی های گوناگونی در سایت قرار می گرد همچون ادبیات، روانشناسی، هنر و ... که به کاربران این سایت اجازه می دهد با توجه به علاقه مندی خودشان از کتاب های این وب سایت استفاده نمایند.

به همراه کتاب ها خلاصه ای نیز برای کاربران قرار داده شده است که از مزایای این سایت محسوب میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کتابخانه ما www.welibrary.ir مراجعه نمایید.

 منبع:

http://webna.ir/news/


 
با پیشرفت روز افزون دنیای دیجیتال، اکنون شاهد جنگ سختی میان کتاب و نشریات چاپی با دیجیتالی شدن روز افزون زندگی انسان هستیم. و در این میان به نظر می رسد که بیش از همه نسخه های چاپی بیچاره بازنده داستان هستند.  پس از قتل نسخه چاپی دانشنامه بریتانیکا به دست اینترنت و پایان عمر نسخه چاپی نیوزویک پس از 80 سال  اکنوننوبت به کتابخانه های عمومی بدون کتاب رسیده است!

اصلا کسی به کتاب ها نیاز دارد؟ کتابخانه ها؟ نه چندان، البته از این پس. اولین کتابخانه عمومی بدون کتاب دنیا به زودی در سن انتونیو افتتاح خواهد شد. این کتابخانه جدید بدون کتاب BiblioTech نامیده شده است که اشاره به تاسیس آن در پاییز دارد. و همچنین بخشی از نام کامل سیستم کتابخانه های عمومی بدون کتاب است که توسط Bexar در حال پیاده سازی است.
البته قرار نیست در این کتابخانه شما ابزارهای دیجیتال خودتان را به همراه بیاورید. در کتابخانه بدون کتاب قرار است برای خواندن هر کتاب، کتابخوان های الکترونیک برای دو هفته به اعضا امانت داده شوند. البته برند این کتابخوان ها هم هنوز نامشخص است. همچنین قرار است این کتابخانه ها به کامپیوترهایی برای استفاده حضوری مجهز شوند.

البته مدتی است که کتابخانه های مراکز دانشگاهی در حال تست شیوه کار بدون کتاب هستند. اما سن انتونیو اولین جرقه شروع یک سیستم جدید کتابخانه ای است که قرار است بدون هیچ کتابی آغاز به کار کند. قاضی Nelson Wolff، فردی که در پشت پرده این پروژه است، نسبت به مشکلاتی همچون سرقت از کتابخانه بسیار خوش بین است. وی می گوید:

 ما آدرس و نام اعضای کتابخانه را داریم. شما کتابخوان را تنها برای دو هفته می توانید امانت بگیرید، درست همانند یک کتاب معمولی. پس از دو هفته کتابخوان الکترونیک شما بدون شارژ، بیهوش خواهد شد. لذا شما چیز به درد بخوری برای نگهداری نزد خود ندارید.

 به نظر شما چنین برنامه ای تا چه حد موفق خواهد بود؟ آیا شما حاضرید که لذت لمس کتاب و مطالعه آن را با یک کتابخوان دیجیتالی سبک و کم حجم جایگزین کنید؟

http://www.lisna.ir/latest-news/


                                   

هفتمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پول کجور روز پنجشنبه مورخ 21/10/91 با حضور بخشدار کجور رئیس انجمن کتابخانه وسایر اعضا انجمن در بخشداری کجور برگزار شد.

بخشدار کجور با تسلیت سالروز رحلت خاتم پیامبران محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام رضا (ع)خاطر نشان ساخت:  پیامبر اکرم (ص) بهترین الگوی صبر و ایستادگی برای مسلمانان است سید نادر موسوی زاده ضمن برشمردن اهمیت مطالعه در خصوص لزوم فرهنگ سازی جهت ایجاد نیاز در تمامی قشرهای جامعه به کتاب و کتابخوانی سخنانی را ایراد نمود بخشدار کجور همچنین توجه به عوامل انگیزشی جهت میل و رغبت افراد به سمت و سوی کتابخانه را امری ضروری دانست و بر روند مطالعه مفید تاکید نمود.

در ادامه مسئول کتابخانه ضمن ارائه گزارشی عملکرد چند ماهه اخیر،از کتابخانه به عنوان قلب پوینده جامعه اشاره داشت و بر تعامل اداره آموزش و پرورش و سایر ادارات با کتابخانه تاکید نمود.زینب خزایی پول رفتن به سمت کتابخوانی برای مردم را پیمودن به راه رستگاری بیان نمود و افزود: برای اجرای این امر کلیه دستگاههای فرهنگی باید یک دل و یک صدا گام بردارند تا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه فراگیر شود .

مجید خزایی یکی از اعضای انجمن ضمن برشمردن آثار مطالعه از انگیزه به عنوان مهم ترین شاخصی که می تواند دغدغه ی مطالعه را در افراد افزایش دهد نام برد و تصریح کرد:با ایجاد کارگروه های فرهنگی با همکاری اداره آموزش وپرورش می توان کتابخوانی را نهادینه کرد.

در ادامه پس از ارائه ی راهکارهای سایر مدعوین مصوبات ذیل تصویب شد.

 

مصوبات هفتمین جلسه انجمن کتابخانه :

1-مصوب شد  جلسه ای مجزا به جهت برگزاری نمایشگاه کتاب(فروش کتاب و نرم افزار) بصورت گسترده در دهه فجر برگزار شود.

2-مصوب شد به جهت همکاری تنگاتنگ اداره آموزش و پرورش به جهت انجام کارهای فرهنگی در کتابخانه اقدام به برگزاری تشکل های دانش آموزی با ایجاد کارگاه های آموزشی اقدام شود.

3-مصوب شد به جهت هماهنگی برنامه های دهه فجر و نمایشگاه کتاب جلسه بعدی انجمن قبل از فرارسیدن دهه فجر در کتابخانه برگزار شود.

4-مصوب شد از طرف شورای شهر پول یک دستگاه اسکنر با قول مساعد جناب آقای علی اصغر شیخ الاسلامی به کتابخانه اهداء شود.

 


 

فرماندار نوشهر عنوان کرد : کتاب اثرگذارترین ابزار در ایجاد ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است فرماندار نوشهر در مراسم آئین تجلیل از خادمان کتاب استان مازندران، با اشاره به نقش کتاب در جامعه گفت: کتاب اثرگذارترین ابزار در ایجاد ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، محمدعلی قمی اویلی فرماندار نوشهر گفت : برای ایجاد فرصت های افزایش مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند آن است تا بخش های خصوصی حضور جدی تری داشته باشند.

وی با پیشنهاد اختصاص سیاست تشویقی برای بخش خصوصی جهت ترغیب در روند احداث کتابخانه و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب عنوان داشت:برای دسترسی عادلانه و آسان همگان به منابع کتاب مستلزم آن است تا کتابخانه های عمومی سراسر استان و کشور در قالب سامانه هماهنگ به یکدیگر مرتبط باشند.

فرماندار نوشهر از واگذاری یک قطعه زمین به ارزش 10 میلیارد ریال برای احداث کتابخانه خبر داد و گفت: بزودی عملیات احداث کتابخانه مرکزی در زمین مذکور اجرایی خواهد شد.

قمی اویلی با اشاره به کاهش 15.35 درصدی اعتبارات نیم درصدی شهرداریهای استان به امر کتابخوانی، تصریح کرد: متاسفانه برخی شهرداری ها مناطق محروم همانند شهرداری شهر پول بدلیل نوپا بودن شهرداری و عدم درآمد، از اعتبار  نیم درصدی نیز برای اختصاص به کتابخانه کجور ناتوان است که نیازمند توجه بیشتر اعتباری از منابع استانی می باشد.
http://mazandaran.iranpl.ir


کتابخوان الکترونیک برای گوشی های سیمبین + دانلود

ebookreader v1.5.0   نام نرم افزاری است که قابلیت خواندن کتاب های الکترونیکی را به گوشی های سیمبین می آورد.

 به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  با استفاده از این نرم افزار می توانید کتاب های الکتریکی دلخواه را در گوشی خود مشاهده کنید.

 این نرم افزار از اکثر فرمت های کتاب های الکتریکی پشتیبانی می کند.

برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

 http://www.yjc.ir/fa/news/4224006

 


انیمیشنی در ستایش کتاب برنده بهترین انیمیشن کوتاه در اسکار امسال شد.


در اسکار 84‌ام، انیمیشن کوتاهی برنده جایزه اعلام شد به نام «کتاب‌های شگفت‌انگیز پرنده‌ی آقای موریس لسمور».
نویسنده این انیمیشن، ویلیام جویس است. او کارنامه درخشانی دارد و مروری بر این کارنامه نشان می‌دهد که چرا او موفق شده است داستانی بنویسد که جلوه‌های بصری زیبایی دارد. ویلیام جوبس یک طراح هم است و روجلدهای نشریه نیویورکر را طراحی می‌کند، او برنده جایزه «اِمی» هم شده است، تعدادی از شخصیت‌های انیمیشن‌های پیکسار، حاصل تخیل او هستند، او برای استودیوهای زیادی مثل دیزنی و دریم‌ورکس هم کار کرده است.

این انیمشن کوتاه 15 دقیقه‌ای، عناصری از رویدادها، اشخاص و فیلم‌های دیگر را به عاریت گرفته است: طوفان کاترینا، باستر کیتون، جادوگر شهر اُز.
از همه این عناصر برای خلق شهری تخیلی استفاده شده استکه در آنها آدم‌ها عاشق کتاب‌ها هستند و کتاب‌ها هم متقابلا لطف آدم‌ها را فراموش نمی‌کنند.

لینک دانلود  (57 مگابایت)
http://www.mediafire.com/?q84r4ytra4xbd9r

 


 کتاب «نورالدین پسر ایران» با 20 بار تجدید چاپ در صدر کتاب‌های پرتیراژ 4 ‌ماه ابتدای سال 91 قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی: اطلاعات موسسه خانه کتاب نشان می‌دهد در 4 ماهه نخست سال جاری 18 هزار و 796 عنوان کتاب منتشر شده و کتاب «نورالدین پسر ایران» با 20 بار تجدید چاپ در صدر کتاب‌های پرتیراژ قرار دارد.

«نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب کرد و از دی ماه 1359 -یعنی تنها سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی- به جبهه‌های نبرد با متجاوزان رفت. او حضور در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا را به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق -در برابر چشمانش- در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

 کتاب «نورالدین پسر ایران» که انتشارات سوره‌ مهر آن را در آذر ماه 1390 منتشر کرده، ششصدمین کتاب دفتر ادبیات و هنر حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی در 23 سال فعالیت این دفتر به حساب می‌آید. خاطرات سید نورالدین عافی را ابتدا در سال 1373، آقای موسی غیور طی 40 ساعت مصاحبه به زبان آذری ضبط کرد و خانم معصومه سپهری از سال 1383 کار پیاده‌سازی و تنظیم این مصاحبه‌ها را بر عهده‌ گرفت. ایشان برای فراهم آوردن این کتاب 700 صفحه‌ای شخصاً نیز چندین مصاحبه‌ی تکمیلی از صاحب خاطرات و همرزمان او گرفت.

  سید نورالدین در بیان انگیزه‌اش برای بازگویی خاطرات جنگ در آخرین برگ خاطراتش چنین گفته است:

 «اصلاً فکر نمی‌کردم گفتن خاطرات در این زمان اهمیت داشته باشد. هنوز حرف خاطرات جنگ و مصاحبه‌ها مطرح نشده بود. واقعیت این است من هم مرتب درگیر عوارض مجروحیت‌هایم بودم، اما سال 1373 یک شب خواب دیدم آقای خامنه‌ای ورقه‌هایی در دست دارد که می‌خواند و گریه می‌کند. من هم در آن اتاق بودم. کسی گفت این‌ها خاطرات یک جانباز 70 درصد است که 80 ماه در جبهه‌ها بوده و باز می‌گوید که در مورد جنگ کاری نکرده‌ام ... این خواب فکرم را مشغول کرده بود. احساس می‌کردم وظیفه‌ام در قبال آن‌چه در روزهای جنگ بر سر این مردم آمد، با گفتن این خاطره‌ها به سرانجام می‌رسد. بنابراین خاطرات هشت سال زندگی در متن جنگ را بازگفتم تا یاد آن لحظه‌های بی‌نظیر برای همیشه زنده بماند.»

http://www.ido.ir/a.aspx?a=1391052101