سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

                             

                        برگزاری سیزدهمین نشست یاوران کتاب          

سیزدهمین نشست یاوران کتاب در روز سه شنبه مورخ 23/6/90 با جمعی از صاحب نظران در مکان بخشداری کجور برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن خوش آمد گویی به حضار به معرفی سند مطالعه مفید و اهداف و طرح های آن پرداختند و تصریح کردند: بر اساس این سند، نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر می‌انجامد، انکار‌ناپذیر است.

 زینب خزایی افزود:ارتقای شاخص های کتابخانه ای در ابعاد فضا، منابع، عضو و امانت در کتابخانه ها، نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه و فراهم سازی برای هدایت محتوای مطالعه آحاد جامعه مهم ترین سیاستهای تهیه این سند است.

در ادامه مسئول کتابخانه پول کجور به معرفی پایگاه کتابخوانان حرفه ای کشور پرداختند و عنوان کردند:

www.booki.ir   این پایگاه با آدرس

   در واقع از نخستین شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه ای کشور به منظور ارتقای سرانه مطالعه و همه گیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تهیه شده است.

خزایی تصریح کرد: افراد می‌توانند پس از ثبت‌نام با وارد کردن ایمیل و رمز خود به صورت رایگان از امکانات شبکه (معرفی، نقد و پیشنهاد کتاب به افراد دیگر، تعامل میان مخاطبان) استفاده کنند

مسئول کتابخانه عمومی پول کجور به جهت جذب بیشتر افراد به کتابخانه پیشنهاد کردند از وجود اعضای فعال کتابخانه به عنوان رابطین فرهنگی می توان استفاده کرد.

خزایی افزود:

بر اساس این طرح با معرفی افراد کتابخوان و فعال از بین اعضای فعال کتابخانه در تمامی نشستها از آنها دعوت به عمل می آید تا از وجود آنان  در جهت تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کجورالیاس متاجی نیز ضمن ایراد سخنانی در مورد نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه قول مساعد دادند با شروع سال تحصیلی جدید زمینه های لازم جهت عضویت دانش آموزان و استفاده بیشتر آنان از کتابخانه را فراهم آورند.

مصوبات :

مصوب شد جناب آقای سید حامد نورالهی و موسی خزایی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی پول کجوراز جمله رابطین فرهنگی کتابخانه عمومی پول کجور باشند.

مصوب شد جناب آقای نورالهی با آقای منوچهر نوری فر فرمانده حوزه امام سجاد(ع) پول کجور نسبت به خرید کتابهای جیبی دفاع مقدس هماهنگی لازم را انجام دهد. 

مصوب شد جهت استفاده بهینه مجتمع های شبانه روزی کجور از خدمات کتابخانه  با هماهنگی اداره آموزش و پرورش تقویم اجرایی تدوین گردد.


            برگزاری نمایشگاه عکس مواد مخدر در کجور

نمایشگاه عکس مواد مخدر صبح شنبه درسالن اداره بهزیستی پول کجور افتتاح شد و به مدت یک هفته برگزاربود.

لوح فشرده، پوستر، بروشور وعکس درباره انواع مختلفی از مواد مخدر و نحوه مصرف و عواقب آن از جمله محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

مدیر عامل موسسه همیاران سلامت روان اجتماعی شریعت پاک نوشهرهدف از تشکیل این نمایشگاه را پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و تصریح کرد:
نوجوان و جوانی که از نمایشگاه موادمخدر بازدید کرده و در زمینه عوارض منفی مصرف مواد آگاهی پیدا می‌کند، با انگیزه بیشتری به مطالعه کتاب های مفید در این زمینه پرداخته و دانش تخصصی خود را درباره موادمخدر افزایش می دهد.

خانم طاهره اسلامی افزود:

به طور قطع هرچه اطلاعات و آگاهی افراد درباره مواد مخدر و مشکلات افراد معتاد افزایش پیدا کند، میزان اعتیاد در جامعه کاهش خواهد یافت و در حقیقت این دو با هم رابطه‌ای مستقیم دارند.

این نمایشگاه  با همکاری بخشداری کجور واداره بهزیستی نوشهر و پول کجور  برگزار شده است.


                                   

با تلاش و پیگیری مستمر فارغ التحصیلان منطقه کجور و نیز حمایت بخشدار محترم در نخستین گام پس از برگزاری اولین نشست، طرح راه اندازی وب سایت رسمی بخشداری کجور به عنوان پل ارتباطی فارغ التحصیلان و نخبگان منطقه با بخشداری و نیز به عنوان خبرگزاری رسمی برای منطقه کجور مورد توجه و در دستور کار بخشداری قرار گرفت.


 

ایران جزایر جدیدی کشف کرده است

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در خبری در واکنش به سخنان وزیر دفاع مبنی بر افزایش مساحت ایران به حدود یک میلیون 879 هزار کیلومتر مربع، اظهارات وی را غیر واقعی خواند.
به گزارش جام نیوز؛ روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط امروز 6 سپتامبر (15 شهریور» در یاداشتی با مبهم دانستن سخنان سردار سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مدعی می شود: «ایران یا جزایر جدیدی را کشف کرده و یا اینکه جزایری را به اشغال خود در آورده است».!!
این روزنامه می نویسد: «اظهارات جنجال برانگیز یکی از مسئولان بلندپایه نظامی ایران درباره افزایش 220 هزار کیلومتری مساحت کشور ایران در هاله ای از ابهام قرار دارد و به سختی میتوان این افزایش را بدون در نظر گرفتن جزایر سه گانه ای که ایران اشغال کرده[!] است قبول کرد».
الشرق الاوسط در ادامه به نقل یک منبع داخلی مدعی می شود: «یک منبع ایرانی که خواست نامش فاش نشود به الشرق الاوسط گفت: این اظهارات مبهم است و معیاری که بر پایه آن این اطلاعات اعلام شده است، معلوم نیست».
این روزنامه در ادامه به نقل از "قهوه چی" مدیر مؤسسه تحقیقات نظامی خاور دور وخلیج فارس می نویسد: «وقتی شما می گویید دولتی مساحت خود را به اندازه 220 هزار کیلومتر مربع افزایش داده است با دو احتمال روبرو هستیم؛ اول اینکه این دولت در زمینه ساخت جزایر مصنوعی فعالیت دارد یا اینکه جزایری جدید کشف کرده است. دوم آنکه این دولت سرزمینی در همسایگی خود را اشغال کرده و به مساحت خود افزوده است. قهوه چی گفته است احتمال دوم به منطق نزدیکتر است و شاید جزایر سه گانه اماراتی[!] جزو این مساحت اضافه شده باشد».
این روزنامه در پایان با تکرار ادعاهای بی اساس در رابطه با جزایر سه گانه ایران می نویسد: « مساحت اضافه شده جدید معادل یک سوم مساحت کشور بحرین است که شاید مربوط به جزایر فراوان ایران در خلیج باشد که قبلا محاسبه نشده بوده است و این احتمال وجود دارد. ولی این سؤال باقی است: آیا جزایر سه گانه امارات[!] نیز جزو این مساحت اعلام شده است؟».
گفتنی است سردار سرتیپ احمد وحیدی در روز 14 شهریور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: «سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع با بررسی دقیقی که انجام داده اند مساحت کشور را حدود یک میلیون و 789 هزار کیلومتر مربع اعلام کرده است.
پیش از این در طول سالیان متوالی مساحت کشور در نقشه های اصلی یک میلیون و 648 و 195 کیلومتر مربع اعلام شده بود».

منبع: http://alef.ir


 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:  تمدن اسلامی تا 3 سده قبل رکورددار کتابخانه بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: تمدن اسلامی تا سه سده قبل رکورددار کتابخانه بود و از سه سده قبل که این پایگاه تمدنی را از دست دادیم زمینه‌های انحراف هم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امام زاده عصر امروز در یازدهمین نشست شورای راهبردی صنعت و معدن مازندران که در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار شد، اظهار داشت: اسلام به مطالعه توجه جدی دارد و شاهد مثال آن معجزه جاودان پیامبر (ص) است.
وی با اشاره به اینکه 239 بار در قرآن به کتاب اشاره شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) در شرط آزادی اسرا که مهم‌ترین غنائم جنگی بودند، سوادآموزی را مد نظر قرار داده بود.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه امام‌زاده‌ها موزه‌ای از هویت ما است، تصریح کرد: آرامشی است که جامعه با کتاب و مطالعه برای نسل‌های پیش روی خود به جا می‌گذارد و باارزش‌ترین نوع آرامش است.
وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی تا سه سده قبل رکورددار کتابخانه بود، یادآور شد: از سه سده قبل که این پایگاه تمدنی را از دست دادیم زمینه‌های انحراف هم آغاز شد.
امام زاده با بیان اینکه وضعیت ما در دنیا بسیار نگران‌کننده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین 56 کشور مطرح دنیا در حوزه کتاب در ردیف 41 از نظر فضای کتابخانه‌ای قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مازندران در رتبه 45 کشوری از نظر متوسط فضای کتابخانه‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه منابع هم جمهوری اسلامی ایران در ردیف 36 دنیا قرار دارد.
امام‌زاده با بیان اینکه ظرف 52 سال اخیر 32 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در استان ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: در ازای هر 100 مازندرانی باسواد فقط 28 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان داریم.
وی یادآور شد: برای مبارزه با هرگونه بزه در جامعه نیاز به جمعیت کتابخوان داریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: برای رسیدن به کاروان پرشتاب مطالعه در برخی استان‌ها، همه مسئولان و مردم باید نوع نگاه به حوزه کتاب و کتابخوانی را تغییر دهند چراکه با این ساز و کار به جایی نخواهیم رسید.
امام زاده با بیان اینکه شهرت نهان حوزه صنعت در مسیر کتاب و کتابخوانی است، گفت: برای فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت نیاز به عناصر فهیم داریم و آن جامعه را در کتابخانه‌ها می‌توان پرورش داد.
وی با اشاره به اینکه بهترین نوع درمان ناهنجاری‌های اجتماعی کتاب‌محوری است، افزود: باید به کتاب درمانی در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی برسیم.
امام‌زاده یادآور شد: چنانچه واحدهای صنعتی تمایل داشته باشند در روند کتابخانه‌سازی گام بردارند، کتابخانه را به نام همان فرد نامگذاری می‌کنیم که البته قانون هم برای این افراد معافیت مالیاتی در نظر می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها متحول شده‌اند، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها اکنون 22 نوع خدمات ارائه می‌دهند.
امام زاده گفت: صنعت می‌تواند به مدد نهاد کتابخانه‌های عمومی بیاید و در این 18 شهرستان اقدام به احداث کتابخانه کند.

منبع:http://farsnews.ir


  قائم مقام وزیر بهداشت از افتتاح مرکز بهداشتی درمانی ده تخت خوابی در پول کجور در اولین روز از هفته دولت خبرداد.

  محمدمهدی ناصحی در مراسم افتتاح از مرکز بهداشتی درمانی ده تخت خوابی پول کجور اظهارداشت: حوزه سلامت یکی از مورد نیاز ترین حوزه های اجرایی و کاری در کشور است که اگر این حوزه جدی گرفته نشود انسان سالم از لحاظ جسمی ، روحی و اجتماعی وجود نخواهد داشت.

 وی افزود: توجه به آموزش همگانی مردم و ارتقای سلامت یکی از شاخصه های حوزه سلامت است که باید آن را ارتقا دهیم.

 قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جهت احداث ساختمان و 150 میلیون تومان جهت تجهیزات مرکز بهداشتی درمانی پول کجور هزینه شده است.

 ناصحی یادآور شد: مکان احداث مرکز بهداشتی درمانی پول کجور حدود 4هزار و 500 متر مربع است که توسط خیر نورروز علی خزایی اهدا شده است.

 وی اعلام کرد: استقرار پزشک به صورت شبانه روزی ، رادیولوژی ، اطاق عمل سرپایی ، آزمایشگاه و امکان انتقال در صورت لزوم از خدمات مرکز بهداشتی درمانی پل کجور است.

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه این مراسم اظهارداشت: سلامتی نعمت خدادای است و از زمانی که بشر به ماهیت ان پی برد تمام تلاش خود را برای ارتقای سلامتی بکار می گیرد.

 دکتر محسنی عدالت در سلامت ، کاهش بار ملی پرداخت هزینه سلامت ، نگاه زیربنایی مسئولین به امر سلامت و تخصیص 10 درصد قانون هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت را از مسایلی برشمرد که در مجلس به آن پرداخته شود.

 وی با بیان اینکه باید در بکارگیری نیروهای بومی تلاش کنیم افزود: ما نیازمند تجهیزات ویژه ای در بخش شیمی درمانی و همچنین با کمبود نیرو های انسانی ماهر و متخصص در غرب استان مواجه هستیم .

 منبع:http://mazandaran.isna.ir


        

     همصدا با مردم جهان، مردم کجور نیز فریاد حمایت از فلسطین سر دادند.

 مراسم با شکوه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با  حضور بخشدار کجور و سایر مسئولان اداری شهر پول و اقشار مختلف مردمی از سایر روستاهای منطقه کجور برگزار شد.

مردم روزه دار پول کجور روز جمعه همراه با مسلمانان سراسر جهان با تجمع و راهپیمایی خواستار رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست ها شدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم در محکومیت  رژیم صهیونیستی علیه اقدامات جنایتکارانه این رژیم شعارهای مرگ بر آمریکا- مرگ بر اسرائیل - مرگ بر انگلیس -مرگ بر منافق فتنه گر -مرگ بر ضد ولایت فقیه - ای رهبر آزاده ما با ولایت زنده ایم تازنده ایم رزمنده ایم سردادند.

مسیر راهپیمایی از مسجدامام حسن عسگری(ع) به سمت اداره آموزش و پرورش کجور بود.

حاج آقا میرشفیعی، امام جماعت پول کجور با ایراد سخنرانی از حضور و مشارکت مردم  روزه دار قدردانی کردندوتصریح کردند:

در این روز همه ی ما با حضورمان، انزجار از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، و حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین به ویژه  مظلومین غزه اعلام می داریم.

 وی حضورپرشکوه مردم راحاصل تقوا و ایمان آنان و قوت قلبی برای مردم مظلوم فلسطین و امنیت  بیشتر برای ایرانیان برشمردند.

در ادامه،  قطعنامه پایانی مراسم باشکوه روز جهانی قدس قرائت شد و راهپیمایان با فریاد تکبیر، حمایت خود را از آن اعلام کردند.

بخشدار کجور سید نادر موسوی زاده نیز در حاشیه این مرسم درخصوص اهمیت حضور گسترده مردمی در این روز بیان داشتند: حضور گسترده مردم کجور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانگر محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و بیانگر بیداری اندیشه آنها در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین است. .

وی گفت: روز جهانی قدس روز فریاد آزادیخواهان و مسلمانان جهان علیه جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل است بنابراین وظیفه شرعی و دینی همه ماست که در این راهپیمایی شرکت کنیم و بار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب اعلام کنیم.

یادآور می شود مراسم راهپیمایی روز قدس در شهر پول، کجور و روستای میخساز بصورت بسیار گسترده برگزارشد.


سنگهای وطن, الفبای پیروزی

  سنگهای وطن, الفبای پیروزی

نویسنده : ابراهیم - زکریا
مترجم : کفاش - حمیدرضا
محل نشر : تهران
در این نوشتار,
داستان کوتاهی از انتفاضه فلسطین برای نوجوانان ترجمه شده است .داستان درباره چند نوجوان فلسطینی به نام‌های "بکری", "ایمن "و "بشار " است که در اردوگاهی در شمال شهر نابلس فلسطین زندگی می‌کنند .آنها روزی خبر شهادت یک جوان مبارز فلسطینی را می‌شنوند .چندی نمی‌گذرد که مدرسه اردوگاه توسط صهیونیست‌ها تعطیل می‌شود و متعاقب آن مدیر مدرسه و معلم بچه‌ها در دست اسرائیلی‌ها گرفتار می‌شوند .در پی آن, بچه‌ها با همفکری و همکاری دست به کار خطرناکی می‌زنند که به شهادت "بکری "و "ایمن "منجر می‌گردد .


نهمین دوره مسابقات کتاب‌خوانی آنلاین «من کتاب می‌خوانم» در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور با محوریت روز قدس برگزار می‌شود.

به گزارش لیزنا، اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به مناسبت فرارسیدن روز قدس مسابقات «من کتاب می‌خوانم 9» را به‌صورت آنلاین و از طریق بخش مسابقات شبکه اجتماعی کتاب محور www.booki.ir در شهریور ماه برگزار می‌کند.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این شبکه و عضویت در آن، نسبت به شرکت در بیش از 10 مسابقه فرهنگی و کتاب‌خوانی این دوره اقدام کنند.

منابع مسابقات کتاب‌خوانی آنلاین در بخش عموم مخاطبان می‌توان به «فلسطین از اشغال تا انتفاضه»، نوشته مجیدصفاتاج، «پیامبر امی»، اثر مرتضی مطهری، «زندگی‌ام برای لبنان»، تألیف سها بشاره، و «مهارت‌های زندگی»، نوشته حسین خنیفر اشاره داشت.

کارشناسان امور فرهنگی و کتابداران نیز از دیگر گروه‌های این مسابقه را تشکیل می‌دهند که دو اثر «خداشناسی»، نوشته محمدحسن قدردان قراملکی و «درآمدی برسیر تفکر معاصر»، اثر محمد مددپور از منابع این گروه اعلام شده است. مسابقات فرهنگی آنلاین «قدس»، «قرآن» و «نهج‌البلاغه» دوره نهم «من کتاب می‌خوانم» نیز در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای وی‌ژه عموم مخاطبان فعال است.

دانشجویان و طلاب می‌توانند علاوه بر شرکت در مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی آنلاین گروه عموم مخاطبان، در بخش مسابقات مکتوب شهریورماه که به‌صورت چکیده‌نویسی از دو کتاب؛ «امام موسی، سروش وحدت» نوشته عبدالرحیم اباذری و «درباره غرب» اثر رضا داوری اردکانی در حال برگزاری است، شرکت کنند. برگه‌های پست جواب قبول مسابقات مکتوب در کلیه کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.


اگر پرنده را در قفس بیندازی مثل این است که پرنده را قاب گرفته باشی و پرنده ای که قاب گرفته ای فقط تصور باطلی از پرنده است. عشق در قاب یادها پرنده ای است در قفس، منت آب و دانه را بر او مگذار و امنیت و رفاه را به رخ او نکش که عشق طالب حضور است و پرواز، نه امنیت و قاب.

 * عشق آنگاه که به واژه ای بر روی کارت پستال، به نامه، به آواز تبدیل شد و با بسته بندی مشابه به مشتریان تشنه عرضه شد، در هر بازاری می شود آن را خرید و به معشوق هدیه کرد و همین عشق را تحقیر کرده است. تولید انبوه مدتهاست راه را بر نامکرر بودن عشق بسته است.

 * زمانی زنی را می شناختم که پیوسته به مردش می گفت: ((تو تمام خاطرات ما را از یاد برده ای. زندگی روزمره حافظه تو را تسطیع کرده است. تو قدرت تخیلت را به قدرت تامین آینده تبدیل کرده ای. تو مرا حذف کرده ای حذف...))

و مرد صبورانه و مهربان جواب می داد: ((نه... به خدا نه... من با خود تو زندگی می کنم نه با خاطرات تو. من تو را به عینه همین طور که روبه روی من ایستاده ای، یا ظرف می شویی یا سیب زمینی پوست می کنی یا لباس تازه ات را اندازه می کنی عاشقم نه آن طور که آن وقتها بودی. من تو را عاشقم نه خاطراتت را و تو چون مرا دوست نداری به آن یک مشت خاطره سنگواره‌های تکه تکه آویخته ای.))

 * عشق آرام آرام در روند تبدیل بود . تبدیل شدن به محبت؛ صمیمیت؛ مهربانی ؛ همدردی ؛ عشق در روند تبدیل شدن به چیزی جامد؛ سرد؛ کوتاه؛ محدود ؛ کهنه بود عشق در جریان تبدیل بود و هر تبدیلی عشق را باطل می کند.

 * من دختران و پسران زیادی را می شناسم که تمام هدفشان از طرح مسئله ی عشق رسیدن است. عجب جنجالی به پا می کنند؛ اعتصاب غذا؛ تهدید به خودکشی؛ گریه؛ سکوت؛ فریاد و سرانجام رسیدن. مشکل اما از همین لحظه آغاز می شود. وقتی هدف این قدر نزدیک باشد گرچه کمی هم دور به نظر می رسد بعد از زمانی که برق آسا می گذرد؛ دیگر نمی دانند چه باید بکنند. با اولین شست و شوی پرده ها؛ لب پر شدن بشقابها؛ بوی کهنگی گرفتن جهیز می مانند معطل. قصد بی حرمتی به هم را که ندارند. بی حرمتی فرزند کهنگی است. فرزند تکرار. این را باید می دانستند که رسیدن پله ی اول مناره ای است که بر اوج آن اذان عاشقانه می گویند. برنامه ای برای بعد از وصل؛ برای تداوم بخشیدن به وصل و از وصل ممکن و آسان تن به وصل دشوار و خطیر روح رسیدن.

 * همسر یک باستان شناس به من گفت: شوهر م را به علت این که یک باستان شناس است و دائما با اشیا قدیمی سرگرم است؛ دوست دارم ؛ چرا که قدر مرا هر قدر که کهنه تر می شوم بیشتر می داند. حال مدتهاست که به من به عنوان یک ظرف بلور نازک نگاه می کند. از من همان طور مراقبت می کند که از تنگ قدیمی بالای رف. او همیشه می ترسد که یک نگاه بد هم آن تنگ گرانبها را بشکند همانطور که یک صدای مختصر بلند قلب مرا.

 * بدون مکالمه عشق به جان کندن می افتد؛ و چقدر هم سخت است دوام بخشیدن به این گفتگوهای آبی روشن.

 * این عشق نیست که نرم نرمک عقب می نشیند. این بیکارگی است که پیوسته هجوم می آورد. بیکارگی؛ تنبلی بی قیدی؛ خستگی؛ بهانه جویی؛ کهنگی؛ وقت کشی؛ وا دادگی ؛ نق زدن؛ به هم ریختن؛ بی اعتنا شدن؛ به شکل جبران ناپذیر تخریب کردن و به صورتی خوف آور به عادت زیستن تسلیم شدن.

 «خلق عشق مسئله ای نیست،حفظ عشق مسئله است.عاشق شدن مهم نیست،عاشق ماندن مهم است.عاشق شدن حرفهءبچه هاست،عاشق ماندن هنر مردان و دلاوران. سست عهدی های عشاق باعث شده که بسیاری از داستانهای مبتذل در جایی تمام شود که عاشق به معشوق می رسد.حال آنکه مهم از این لحظه به بعد است.مهم پنجاه سال بعد است:دوام عشق...دوام زیبایی و شکوه عشق..

 *عظمت و افتخار در استمرار است و دوام. عاشق شدن مسئله ای نیست. عاشق ماندن مسئله ی ماست. بقای عشق؛ نه بروز عشق. هر نوجوانی هم گرفتار هیجانات عاشقانه می شود اما آیا عاشق هم می ماند؟ عشق به اعتبار دوامش عشق است نه شدت ظهورش...

 عشق،مثل یک کاسه سفالی است که سفالگری آنرا ساخته باشد.این کاسه را زمان اعتبار می بخشد.هرچه از عمر این سفال بگذرد بر ارزشش افزوده می شود.اگر صد ساله شود با احترام به آن نگاه می کنند و اگر دو هزار ساله شود حتی شکسته بند خورده اش را هم با تحسین و حیرت نگاه می کنند.من نمی فهمم که چرا همهء مردان،از عشق به عنوان یک خاطره یاد می کنند؟!!!چرا همه شان،همه شان،همه شان می گویند وقتی جوان بودم عاشق این یا آن زن بودم؟!!!حتی می گویند عاشق همین زنی که می بینی اما حرف از دوام عشق نمی زنند!

  وصل چرا باید  مرگ عشق را در رکاب داشته باشد؟اصلا آن زمان که عاشق شدی ،عاشق رسیدن شدی یا عاشق یک انسان؟اگر عاشق رسیدن شدی و آدمی که می بایست به او برسی برایت هیچ اهمیت نداشت،خب این که عشق نیست.این اوج شهوت است،این تن خواهی صرف است،این جنون تخلیه است...دیگر چرا کلمه عشق را آلوده می کنی؟

 عشق کهنه نمی شود.کهنه نمی شود،....من آنرا خوب می شناسم.عشق کهنه نمی شود.تمام نمی شود.مصرف نمی شود.مگر عشق یک وعده غذای چرب و چیل است که وقتی گرسنه و بی تاب رسیدی و خوردی و یک دو لیوان آب هم روی آن،بادکرده و سیر کنار بکشی و خدا را شکر کنی؟

عشق یا دروغی است که بعضی آدمهای ضعیف آویخته به خود می گویند یا چیزی است باقی به بقای حیات.»

 * هیچ چیز همچون صدایی که به خانه ی همسایه می رود همسایه را از سستی بنای خانه ی ما و از واماندگی طاقت سوز ما آگاه نمی کند.م فریاد مثل گرد زغال روی اشیا خانه می نشیند و زندگی را کدر و بد رنگ می کند.

عاشق زمزمه می کند؛ فریاد نمی کشد.

در گوشم زمزمه کن تا عطوفت صدایت را حس کنم؛ فریاد نکش تا خشونتش را...

     برگرفته از کتاب : عاشقانه آرام اثر نادرابراهیمی