سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

  معاون کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران: الحاق نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران متوقف گردیده و در این باره اطلاع رسانی جدیدی نشده است.
به گزارش لیزنا، پس از رفتن آقای علی اکبر اشعری از کتابخانه ملی  در اواخر دی ماه 1389 بحث ادغام نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران  به طور جدی مطرح شد که واکنش های مثبت و منفی بسیاری را در پی داشت. با این حال شورای‌عالی اداری کشور، حدود یک ماه و نیم پیش، پس از حدود 4 ماه بلاتکلیفی کتابخانه ملی، ناگهان به کلیات الحاق نهاد کتابخانه های عمومی به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رای مثبت داد.  پس از آن نخست انجمن کتابداری ایران نامه ای را به ریاست محترم جمهوری نگاشت و دلایل کارشناسی مخالفت خود را بیان کرد.

سپس معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نامه ای به معاونت محترم توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری دلایل حقوقی و کارشناسی خود را مبنی بر به مصلحت نبودن این الحاق یا ادغام اعلان کردند.   درنهایت غلامعلی حداد عادل ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، این اقدام شورای‌عالی اداری کشور را اقدامی نادرست توصیف کرد و به الحاق یا ادغام  این دو سازمان رأی منفی داد.

دکتر حبیب الله عظیمی،  معاون کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار لیزنا درباره «نتیجه نهایی ادغام نهاد کتابخانه های عمومی و کتابخانه ملی » بیان کرد: " بعد از اظهار نظرهای فوق الذکر بویژه نظر دکتر حداد عادل مبنی بر عدم ادغام این دو نهاد به نظر می رسد که نتیجه نهایی این طرح معلق مانده است. چندی پیش در چند نوبت در تماس با کسانی که با دفتر ریاست محترم جمهوری ارتباط داشتند  چنین بیان شد که رئیس کتابخانه ملی بزودی تعیین می شود اما متأسفانه کتابخانه ملی تقریبا 6 ماه بدون رئیس مانده و حتی سرپرستی هم به صورت موقتی برای آن تعیین نشده است .البته عدم تعیین رئیس در این مدت طولانی شاید متأثر از  بحث های ادغام بوده است."

دکتر عظیمی تصریح کرد: " به عنوان فردی که 20 سال عضو هیأت علمی پژوهشی کتابخانه ملی بوده ام که 10 سال از آن را  مدیر و 10 سال را کارشناس بوده ام  و در نشست های و سمینارهای مختلف بین المللی شرکت داشته ام، رشد جایگاه کتابخانه ملی را در دهه هشتاد و بخصوص در 5 سال اخیر بسیار رو به رشد دیده ام  و حضور آقای اشعری در دوره مدیریتشان در کتابخانه ملی این سازمان را توانست به جایگاه قابل قبولی برساند. به عنوان مثال بخشی از فعالیت های بین المللی کتابخانه ملی در چند سال گذشته عبارت است از: راه اندازی و تأسیس اتحادیه کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو و برعهده گرفتن ریاست این اتحادیه، عضویت فعال در اتحادیه بین المللی کتابخانه ها و کتابداران دنیا (ایفلا) بویژه در کمیته کتابخانه های ملی دنیا، حضور فعال در نشست های شورای جهانی آرشیو و بر عهده داشتن ریاست منطقه ای جنوب و غرب آسیای این شورا، ریاست کمیته ملی حافظه جهانی در ایران و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کتابخانه های ملی بزرگ و معتبر دنیا و با مراکز مختلف علمی و تحقیقی و ایرانشناسی و اسلام شناسی دنیا. "

وی در پایان گفت: "امیدوارم بحث الحاق توسط اعضای محترم شورای عالی اداری با توجه به انعکاس نظرات کارشناسی مدیران و کارشناسان مختلف به گونه ای مدیریت شود که رشد جایگاه کتابخانه ملی را تحت تأثیر قرار ندهد و جایگاه آن را در داخل و خارج از کشور دچار تزلزل نکند. از طرف دیگر هر چند که در نبود رئیس، معاونان و مدیران بخش های مختلف سازمان تلاش کردند که در روند فعالیت ها و وظایف سازمانی  خللی ایجاد نشود ولی منطقی نیست که یک سازمان دولتی با اهداف نظارتی و راهبردی در داخل کشور و با توسعه مناسبات علمی و پژوهشی و کتابخانه ای در خارج از کشور برای مدتی طولانی بدون رئیس بماند.

منبع:

http://www.lisna.ir/

 /


     

بنا به سنت همه ساله یک دوره مسابقه دو و میدانی به مناسبت میلاد امام علی (ع) باهمکاری بخشداری کجور و آموزش و پرورش و شورای ورزشی فیروزکلای سفلی و نیروی مقاومت بسیج امام حسن عسگری (ع) کجور برگزار شد.

این رقابت با حضور ورزش دوستان کجوری در روز پنج شنبه مورخ26/3/90همزمان با میلاد مولود کعبه امیرالمومنین (ع) در زمین ورزشی شهدای فیروزکلای سفلی معروف به (گت چمن) برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای مولودی خوانی، آقای محمود خزایی برگزارکننده مسابقه در مورد نقش ورزش در زندگی انسان مطالبی عنوان کردند و اظهار داشتد: امروزه با توجه به زندگی ماشینی، پیشرفت علم و تکنولوژی و کم شدن فعالیت و تحرک در جوانان، باید به فعالیت‌های ورزشی بیشتر توجه شود تا سلامت جوانان به خطر نیفتد.

وی همچنین راجع به نقش بهداشت در ورزش تصریح کرد:

هدف از رعایت بهداشت ورزشی، تامین سلامت ورزشکاران می‌باشد و آن شامل سلامت جسمی، فکری، اجتماعی و روانی است.

این مسابقه در رشته های دو سرعت 100متر- دو سرعت 200متر - دو نیمه استقامت800متر- دو استقامت1500متر- برگزار شد.
در پایان این مسابقه به نفرات اول تا پنجم هر رشته از طرف اداره تربیت بدنی نوشهر جوایزی اهدا شد.

اسامی نفرات اول هر رشته عبارتند از:

آقای هادی ذکائیان نفر اول دررشته دو استقامت 1500 متر

آقای   بهمن مرادی نفر اول دررشته دو نیمه استقامت 800 متر

آقای علی خداوردی نفر اول دررشته دو استقامت 400 متر

آقای محمد طهماسبی نفراول دررشته دو سرعت100 متر

نفرات برتر در ورزش پیشکسوتان آقایان نامعلی نصیری فیروز و زعفر ذوالفقاری

 


 

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چشم انداز ایران 1404هجری شمسی نهادی است:

فرهنگی، با هویت اسلامی-ایرانی، نافذ و اثرگذار بر جامعه ی دارای کارکردهای آگاهی بخشی،اطلاع رسانی،آموزشی و ارشادی،زمینه ساز ارتقای مطالعه مفید،دارای نیروی انسانی متعهد،متخصص و آموزش دیده،باحفظ جایگاه اول کشور در منطقه و موفق در رساندن کشور در زمره پانزده کشور برتر جهان از جهت سرانه ی فضا،عضو، منابع و امانت کتابخانه ای با ویژگی های ذیل:

*ارتقا دهنده ی آگاهی عمومی از طریق دسترسی سریع ، آسان و عادلانه یکایک ایرانیان و فارسی زبانان به منابع اطلاعات مورد نیاز با توجه به اقتضای سن جغرافیا و فرهنگ آنان.

*در خدمت آموزش مادام العمر افراد جامعه از طریق تعامل با نهادهای آموزشی و تسهیل در چرخه ی دانش با تامین منابع اطلاعاتی ،مرکزی برای یادگیری،رشد مهارت و نیز ارتقای تعاملات فکری و عملی در راستای تولید علم.

*جذاب، هدایت کننده ی اوقات فراغت و توسعه دهنده ی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با هدف جذب فراگیر مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان.

*تقویت کننده ی مولفه های هویت ملی ایرانیان حافظ و انتقال دهنده ی ارزش های دینی و فرهنگی در برابر از خود بیگانگی فرهنگی و گسست نسلها.

*پژوهش محور، نوآور و خلاق و بهرهمند از مشارکت نخبگان و فرزانگان و رشد دهنده ی روحیه ی خلاقیت و نوآوری در جامعه.

*حامی در ارتقاء دهنده ی منزلت اجتماعی کتابداران.

*مشاوری امین با بهره مندی از کتابداران متخصص و متعهد.

*دارای ساختاری انعطاف پذیر و پویا در تعامل با مساجد و خیرین، بهرهمند از همکاری نهادها و سازمان ها ی دولتی ،مردمی و مذهبی.

*برخوردار ازنظامهای همکاری و تبادل بین کتابخانه ای در سطوح ملی ،منطقه ای و جهانی.

*پیشرو در بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعاتی با ایجاد کتابخانه های ترکیبی از طریق دیجیتال سازی اثربخش خدمات و منابع.


 زندگی شما بازتاب کامل اعتقادات شماست
هنگامی که عمیق ترین باورهای خود را درباره زندگی تغییر می دهید ، زندگی شما هم به همان ترتیب دستخوش تغییر می گردد.

درست از همان لحظه ای که بیش از حد وابسته می شوید همه چیز را به نابودی می کشید
دلیل اصلی ثروتمند تر شدن ثروتمندان ریال عدم وابستگی آنها به پول است
!اگر چیزی را می خواهی ، آن را ببخش

به هرچه بیندیشید وسعتش می دهید
از مغز هر انسان ، روزانه در حدود پنجاه هزار اندیشه گذر می کند . پس مثبت بیاندیشید .
وقتی که نسبت به مسئله ای بی خیال می شوید و رهایش می کنید ، آن مسئله هم شما را رها می کند .

پیرو قلب خود باشید
ماموریت شما در زندگی بی مشکل زیستن نیست با انگیزه زیستن است . به دو دلیل باید در هر کاری ، حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم : اول به خاطر شادی خودمان ، دوم به خاطر اینکه جهان هستی تنبلی وتکبر را به طریقی تنبیه می کند .
کاری را که دوست دارید انجام دهید .

کسی که باید مجوز را صادر کند ، خود شما هستید
انسان پس از آغاز کردن هر کار ، انگیزه لازم را بدست می آورد .

اگر با زندگی بجنگید ، همیشه بازنده می شوید
اگر به دنبال آرامش ذهن هستید به پیشامدهای زندگی برچسب خوب یا بد نزنید .

دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید
پذیرفتن کامل یعنی عشق بدون قید و شرط .

ماموریت تو در زندگی ، تغییر دادن جهان نیست . تو مامور تغییر خویشتنی

 برگرفنته از کتاب   :   آخرین راز شاد زیستن اندرو متیوس   ترجمه : وحید افضلی راد


                      

          برگزاری جلسه شورای اداری اداره آموزش و پرورش کجور  

جلسه شورای اداری اداره آموزش و پرورش کجور با محوریت طرح هجرت3 با حضور بخشدار کجور آقای سید نادر موسوی زاده و رئیس اداره آموزش و پرورش کجور آقای الیاس متاجی و سایراعضا  شورا در روز چهارشنبه مورخ 19/3/90 در اداره آموزش و پرورش کجور برگزار شد.

 پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید،  آقای سید نادر موسوی زاده بخشدار کجورضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری اعضاء در جلسه به بیان دیدگاهها و سیاستهای کاری خود پرداختند.

وی همچنین به ضرورت تشکیل این جلسه و جمع بندی نهایی در مورد طرح هجرت3اشاره نمودند و از تمامی همکاران این طرح خواستند که با برنامه ریزی جامع و کامل در تلاش برای هرچه بهتر شدن این طرح مشارکت همه جانبه داشته باشند.

در ادامه آقای الیاس متاجی ضمن بیان عملکردهای چهار ماهه اداره آموزش و پرورش  کجور یادآور شدند که اجرای طرح هجرت3 با برنامه ریزی دقیق و منظم درهفته اول تیرماه سال جاری به حالت افتتاحیه در یکی از مدارس مورد نظر شروع و در نیمه شهریور نیز مراسم اختتامیه برای این طرح در نظر گرفته شود.

 در این جلسه مقرر شد افتتاحییه طرح هجرت 3 روز شنبه مورخ4/4/90در دبیرستان فاطمه الزهراء پول کجور با حضور اعضای شورای دانش آموزی و مسئولین منطقه برگزار گردد.

  

 


دانش آموز کجوری راه یابی به مسابقات نهج البلاغه کشوری

           

  دانش آموز سیده آرزو اجاقی مقطع سوم راهنمایی

از آموزشگاه کوثر کجور توانست با حداکثر امتیاز

جزء نفرات برتر مسابقه ی نهج البلاغه استانی شود.

 این دانش آموز کجوری  به رقابت های کشوری اعزام خواهد شد.

    برای این دانش آموز ساعی آرزوی موفقیت داریم.


                                  سیری در  نهادینه کردن فرهنگ درکجور 

از آنجا که منطقه کجوربه عنوان بخش مهم و تاریخی غرب مازندران محسوب می شود بایستی در تمامی عرصه های اجتماعی ، فرهنگی اقتصادی نیز چشم گیر باشد که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستانی و استانی  و حتی کشوری است .در این میان یکی از تاثیرگذارترین عرصه ها امور فرهنگی است که کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی در راس امور قرار دارد.

دغدغه اصلی اینجانب فقر فرهنگی است که متاسفانه در کجور موج می زند فرهنگی که امروزه به عنوان شاخص توسعه ی کشورهای پیشرفته است. کجور با توجه به آنکه پتانسیل های قویی جهت پیشرفت دارد هنوز در ابتدای خط قرار دارد..کجور همواره نگاه حکیمانه ی مسئولان را می طلبد نه دلسوزانه...

کتابخانه عمومی پول کجور به عنوان تنها مرکز فرهنگی در حال حاضر با یک نیرو و در  یک شیفت کاری (صبح)  و با حداقل امکانات ارائه خدمت می نماید. مسلما با متحول کردن نوع سرویس دهی کتابخانه و متصل شدن به سامانه اینترنتی و برخورداری اندک خدماتی که مراجعان کتابخانه های شهرستانی دارند می توان شاهد تحول مطالعه  در کجور  نیز شد.

مسئولان محترم روی سخنم با شماست!

  شما که می فرمایید فرهنگ کتابخوانی در کجور کمرنگ است!

   آیا کجور با این همه قدمت تنها یک کتابخانه باید داشته باشد ?!آیا هیچ اندیشیده اید که اگر دقیق تر و موشکافانه تر به اهداف کتابخانه های عمومی بنگرید آسان تر به افق1404 چشم انداز توسعه ی کتابخانه های عمومی کشور خواهید رسید؟!

 گرچه کتابخانه عمومی پول کجور کماکان نهایت سعی خود را جهت نهادینه کردن این فرهنگ مهم انجام می دهد اما همکاری همه جانبه ی ارگان های دیگر  را نیز می طلبد تا از تمامی ظرفیت ها جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به مراجعان و جلب و جذب بیشتر آنان اقدامات موثرتری صورت گیرد...امید که با همت مسئولان شاهد رشد و نمو این  بسترفرهنگی  باشیم...آنطور که باید و شایدبر این عقیده ام که  کم توجهی  به مسائل فرهنگی می تواند حتی فاجعه آمیزتر از اثرات  مخرب حمله مغول وکتابسوزی آنان باشد..


برگزاری اولین نشست یاوران کتاب کتابخانه عمومی پول کجور در سال جهاد اقتصادی

 نشست یاوران کتاب در روز شنبه مورخ 31/2/90 با حضورآقای سیدنادر موسوی زاده بخشدار کجور، و سایر مسئولان اداری مستقر در شهر پول و مسئول کتابخانه عمومی پول کجور درمحل بخشداری کجور برگزار شد.

پس از قرائت کلام الله مجید، آقای موسوی زاده بخشدار کجور ضمن خوش آمدگویی به حضار در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی سخنانی را بیان داشتند:

موسوی زاده عنوان داشت:

 انسان برای اینکه پیشرفت علمی داشته باشد بایستی با کتاب و کتابخوانی مانوس باشد.، و دراین میان نقش خانواده را بسیار مهم بیان کردند و افزودند: خانواده ها می توانند با تشویق کودکانشان از همان سنین کودکی با آشنا کردن آنان با کتابخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی آموزشی زمینه را برای رشد عزیزانشان فراهم آورند.

ایشان افزودند نقش اداره آموزش و پرورش در سوق دادن دانش آموزان به امر مطالعه اجتناب ناپذیر است و امیدوار شدند پیش از پیش هماهنگی با کتابخانه جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد.

موسوی زاده از کتاب به عنوان بهترین دوست انسان یاد کرد و یادآور شدند:بیشترین تلاشها باید در عرصه ی فرهنگی صورت گیرد تا با حداقل امکانات و با صرف زمان کمتر بهترین خدمات را به مراجعان انجام پذیرد.

سپس خانم  زینب خزایی مسئول کتابخانه عمومی پول کجور ضمن بیان سخنانی راجع به اهمیت فرهنگ درکجور عنوان داشتند:

منطقه کجوربه عنوان بخش مهم و تاریخی از غرب مازندران درتمامی عرصه های اجتماعی ،فرهنگی اقتصادی نیازمند توجه مسئولان شهرستانی و استانی است .در این میان یکی از تاثیرگذارترین عرصه ها امور فرهنگی است که کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی در راس امور قرار دارد.

خزایی در مورد پیشرفت امور فرهنگی کجور افرود: کتابخانه عمومی پول کجور با همت مسئولان میتواند به بستر مناسبی جهت رشد و نمو کودکان و جوانان کجوری باشد.

 پس از ارائه نقطه نظرات دیگر اعضاء جلسه با صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت.

 مصوبات یازدهمین نشست" یاوران کتاب" کتابخانه عمومی پول کجور:

1- جلسات شورای اداری (بخشداری و اموزش و پرورش )گاها در کتابخانه برگزار شود.

2- برآورد هزینه جهت ایجاد فضای سبز کتابخانه  به جهت جذب بیشتر مراجعان انجام شودو گزارشی از میزان هزینه به بخشداری اطلاع رسانی گردد.

 3-    نشست یاوران کتاب حتی الامکان ماهانه برگزار شود.

 4-    در جلساتی که در شهرستان برگزار میشود نسبت به دوشیفت کردن کتابخانه و اداره ی آن با دو کارمند تبادل نظر شود.

 


راز خوشبختی

تاجری پسرش را برای آموختن «راز خوشبختی» نزد خردمندی فرستاد. پسر جوان چهل روز تمام در صحرا راه رفت تا اینکه سرانجام به قصری زیبا بر فراز قله کوهی رسید. مرد خردمندی که او در جستجویش بود آنجا زندگی می‌کرد.به جای اینکه با یک مرد مقدس روبه رو شود وارد تالاری شد که جنب و جوش بسیاری در آن به چشم می‌خورد، فروشندگان وارد و خارج می‌شدند، مردم در گوشه‌ای گفتگو می‌کردند، ارکستر کوچکی موسیقی لطیفی می‌نواخت و روی یک میز انواع و اقسام خوراکی‌ها لذیذ چیده شده بود. خردمند با این و آن در گفتگو بود و جوان ناچار شد دو ساعت صبر کند تا نوبتش فرا رسد.خردمند با دقت به سخنان مرد جوان که دلیل ملاقاتش را توضیح می‌داد گوش کرد اما به او گفت که فعلأ وقت ندارد که «راز خوشبختی» را برایش فاش کند. پس به او پیشنهاد کرد که گردشی در قصر بکند و حدود دو ساعت دیگر به نزد او بازگردد.مرد خردمند اضافه کرد: اما از شما خواهشی دارم. آنگاه یک قاشق کوچک به دست پسر جوان داد و دو قطره روغن در آن ریخت و گفت: در تمام مدت گردش این قاشق را در دست داشته باشید و کاری کنید که روغن آن نریزد.مرد جوان شروع کرد به بالا و پایین کردن پله‌ها، در حالیکه چشم از قاشق بر نمی‌داشت. دو ساعت بعد نزد خردمند بازگشت.مرد خردمند از او پرسید:«آیا فرش‌های ایرانی اتاق نهارخوری را دیدید؟ آیا باغی که استاد باغبان ده سال صرف آراستن آن کرده است دیدید؟ آیا اسناد و مدارک ارزشمند مرا که روی پوست آهو نگاشته شده دیدید؟»جوان با شرمساری اعتراف کرد که هیچ چیز ندیده، تنها فکر او این بوده که قطرات روغنی را که خردمند به او سپرده بود حفظ کند.خردمند گفت: «خب، پس برگرد و شگفتی‌های دنیای من را بشناس. آدم نمی‌تواند به کسی اعتماد کند، مگر اینکه خانه‌ای را که در آن سکونت دارد بشناسدمرد جوان این‌بار به گردش در کاخ پرداخت، در حالیکه همچنان قاشق را به دست داشت، با دقت و توجه کامل آثار هنری را که زینت بخش دیوارها و سقف‌ها بود می‌نگریست. او باغ‌ها را دید و کوهستان‌های اطراف را، ظرافت گل‌ها و دقتی را که در نصب آثار هنری در جای مطلوب به کار رفته بود تحسین کرد. وقتی به نزد خردمند بازگشت همه چیز را با جزئیات برای او توصیف کرد.خردمند پرسید: «پس آن دو قطره روغنی را که به تو سپردم کجاست؟»مرد جوان قاشق را نگاه کرد و متوجه شد که آنها را ریخته است.آن وقت مرد خردمند به او گفت:«راز خوشبختی این است که همه شگفتی‌های جهان را بنگری بدون اینکه دو قطره روغن داخل قاشق را فراموش کنی»

بر گرفته از کتاب کیمیاگر، نوشته پائولو کوئیلو   


                               همایش بزرگ تجلیل از معلمان منطقه کجور برگزار شد.

الیاس متاجی: دانش آموزان کجوری باید سرآمد همه ی دانش آموزان کشور باشند.

  همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم منطقه کجور، در روز دوشنبه مورخ19/2/90باحضورآقای علی اصغر طبری معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران  وسایر مسئولین اداری  شهرپول و بخش کجور با اجرای برنامه های متنوع در سالن ورزشی پول کجور برگزار شد.

  الیاس متاجی رئیس اداره آموزش و پرورش کجور ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور مدعوین و مهمانان حاضردرهمایش و گرامیداشت یادامام راحل و شهدا و شهید اهل قلم مرتضی مطهری ، به نقش تعلیم و تربیت در پیشبرد اهداف آموزشی اشاره داشتند و تصریح کردند: انسان به عنوان اشرف مخلوقات با گزینش بهترین روشها در راستای اهداف آموزش و پرورش و با تزکیه نفس و با تغییر نگرش مثبت و اعمال بهترین روشهای تربیتی در راستای حفظ انسان و کرامت   همواره باید بسوی کمال مطلق گام بردارد. در ادامه آقای متاجی به چالش های حوزه ی آموزش و پرورش اشاره کردند و عنوان داشتند: باید تلاش شود شان جامعه با شان معلم نزدیک شود و همه باید برای برون رفت از چالش ها تلاش کنند. وی  با اشاره به اینکه منطقه کجور قدمت چندین ساله دارد و میراث دار بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری است بیان کردند: در کجور استعداد بالقوه موج می زند.،ایشان افق پیشرفت آموزش و پرورش را در این دانست که دانش آموزان کجوری باید سرآمد همه ی دانش آموزان کشور باشند.

  در ادامه آقای علی اصغر طبری معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران  بر ضرورت تحول فعالیت های پژوهشی تأکید نمودندو بیان کردند: زیربنای پژوهش و تحقیقات گسترده باید در آموزش و پرورش نهادینه شود .همچنین ایشان افزودند:معلمان با رویکرد تربیتی و غنی بودن به دانش روز جامعه می توانند ‌،فاصله‌ی‌ بین‌ سه‌ عنصر اساسی‌ تعلیم‌ و تربیت‌ یعنی‌ دانش‌آموز،معلم‌ و  مدرسه‌ با محبت ، خردورزی و تفکرگرایی را کمتر کنند.

آقای طبری افزودند:تربیت از سه طریق کتاب خواندن، تفکر کردن و هم صحبتی با دیگران ممکن می گردد و معلمان صاحب اندیشه درخور تحسین اند و لازم است بیشتر به خودمان مدد برسانیم و همدلانه و دوستانه از کار یکدیگر گره گشایی نماییم.ایشان همچنین  برنامه ریزی را در راه تعلیم و تربیت موثر دانستند.

                                      در پایان از معلمان نمونه تجلیل به عمل آمد.