سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

     

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا مُقَلِِّبَ القُلوبِ وَالاَبصار

یا مُدَبِّرَ اللَّیلِ وَ النَّهار

یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوال

حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَنِ الحال

 نهمین نشست یاوران کتاب در آستانه ی نورووز89 برگزار شد.

نهمین نشست " یاوران کتاب "در روزیکشنبه مورخ 23/12/88 در اداره آموزش


و پرورش کجور با حضور آقای نورمحمدی بخشدار کجور، آقای ساروی


ریاست اداره آموزش و پرورش کجور ودیگر اعضای نشست وگروهی از فرهنگیان


و مدیران مدارس برگزار شد.


ادامه مطلب...

بسم الله الرحمن الرحیم

       معاونت توسعه کتابخانه­ها و کتابخوانی

اداره کل مطالعـه مفیـد  

                     مسابقه بزرگ خاطره نویسی نوروزی ( مهرورزی )

 

درآمد :

وقتی به گذشته­ها و به سنّت حسنه ایام نوروز نگاه می­کنیم، به خاطرات زیبایی می­رسیم و می­گوییم ای کاش آموزش و امکاناتی بود تا از همان سال­های آشنایی با قلم و کاغذ، خاطرات روزانه را می­نوشتیم. بعضی از دوستان پیشنهاد دادند چه خوب است همه اعضای خانواده، خاطراتشان را در دفتری بنویسند؛ بهترین زمانی که اعضای خانواده دور هم جمع می­شوند و به دید و بازدید فامیل و اقوام خود می­روند و از احوال یکدیگر جویا می­شوند،   ایام نوروز است. برای همین هم خاطرات بسیار زیبا و فراوانی از این روزها بر دل و ذهن ما نقش می­بندد که اگر ثبت و ضبط شوند با گذشت ایام آن صحنه­های شیرین ماندگار می­شوند و مرور آنها لذت بخش می­شود. شما نیز مثل هموطنان عزیز، اهل سیر و سیاحت هستید، به دیدار بزرگترهای فامیل خود می­شتابید، به جاهای دیدنی کشور می­روید، از جبهه­های دفاع مقدس دیدار می­کنید؛ به حرم مطهر امام رضا(ع) و سایر اماکن زیارتی مشرف می­شوید، شاید هم امام شهیدان، حسین بن علی(ع) شما را در ایام نوروز به سوی خود بطلبد، دل خود را با عیادت بیماران و سالمندان جلا می­دهید، به بازی­های دوران کودکی دل می­سپارید، از گرفتن عیدی و هدیه شاد می­شوید و آرزوهای خود را در ذهن مرور می­کنید.

دفتر خاطرات نوروزی به شما کمک می­کند تا نگذارد این احساس­ها و تجربه­ها فراموش شوند. به یاد داشته باشید که ارزش دفتر خاطرات در این است که همه افراد خانواده از کوچکترها تا بزرگترها در کامل کردن دفتر می­توانند مشارکت داشته باشند. شایان ذکر است عید نوروز برای ما ایرانیان یادآور یکی از بزرگترین حوادث تاریخ اسلام است. واقعه مبارک عیدغدیر خم در چنین ایامی اتفاق افتاده است و دوازدهمین روز ازماه آغازین سال، یادآور برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) می­باشد.

 امیدواریم شما خواننده عزیز خاطرات دلنشین و احساسات ناب خود را برای خانواده خود و جامعه به یادگار بگذارید و معتقدیم که این تلاش برای ایجاد صمیمیت بیشتر در خانواده­ها، دوستی و احترام به بزرگترها، غنیمت شمردن لحظات عمر و لذت بردن از مواهب طبیعت و شکر نعمات الهی و نیز ایجاد علاقه به نویسندگی در شما مؤثر خواهد بود. إن شاء الله.

 

نحوه شرکت در مسابقه :

شرکت در مسابقه خاطره نویسی نوروزی (مهرورزی) تنها به صورت خانوادگی امکان­پذیر است. حضور دست ِکم دو نفر از اعضای خانواده در مسابقه ضروری است.

شما برای شرکت در مسابقه می­بایستی در کتابخانه عمومی محل سکونت خود عضو باشید. (عضویت یکی از اعضای خانواده در کتابخانه عمومی برای شرکت در مسابقه کافی است). اگر چنانچه عضو هیچ کدام از  کتابخانه­های عمومی نیستید به راحتی می­توانید عضو شوید. شرایط عضویت بسیار آسان است.

سپس باید دفترچه ثبت خاطرات را از کتابدار محترم کتابخانه دریافت نمایید (هر خانواده ، یک دفترچه) .

 قیمت این دفترچه 250 تومان است و در مناطق محروم رایگان می­باشد. راهنمایی­های لازم جهت تکمیل کردن دفترچه را می­توانید در بخش  " توصیه­های لازم " در صفحه چهار دفترچه مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد برنده شدن دارید آن توصیه­ها را جدی بگیرید!

نوشتن نام و مشخصات و نشانی کامل اعضای خانواده ضروری است. چنانچه آنها را ناقص بنویسید در صورت  برنده شدن از جایزه خود محروم خواهید ماند.

فراموشتان نشود آخرین مهلت برای تحویل دفترچه تکمیل شده بیستم فروردین ماه 1389 می­باشد.

به بهترین دفترچه ها در سه مرحله شهرستان ، استان و کشور جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.

  منبع:www.iranpl.ir


                                         بسمه تعالی

           انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشورا است.

کتابخانه عمومی پول کجور نیز همچون سایر ادارات، سازمانها ضمن آذین بندی کتابخانه با نصب پوستر ، پرچم ،پلاکاردو...  برنامه های ویژه ای را به مناسبت ایام دهه مبارک فجر  برگزار نمود.<\/h2>

اهم برنامه های انجام شده در دهه فجر در کتابخانه‌عمومی پول کجور:<\/h2>

1-برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار مرتبط با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی :هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان عضو کتابخانه‌ با ارزش‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است. نمایش این آثار در توجه دادن هرچه بیشتر مخاطبان به کتاب‌های مفید و ارتقای فرهنگ مطالعه موثر است.<\/h2>

2- برگزاری مسابقه  سراسری کتابخوانی با عنوان "انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم" ، برگزاری مسابقه  کتابخوانی  از وصیت نامه الهی و سیاسی  امام خمینی(ره) بین دانش آموزان و کارمندان ادارات، برگزاری مســــــابقه خوشنویسی با موضوع شعارهای انقلابی وتهیه نشریه دیواری توسط دانش آموزان با عنوان محرم و انقلاب .

3- تهیه لوح فشرده فعالیتهای تصویری کتابخانه و تهیه بروشور دهه فجر دربردارنده ،معرفی کتاب های موجود در کتابخانه با موضوع محرم و انقلاب، گزیده بیانات امام خمینی (ره) ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی،پیام تاریخی امام خمینی در12بهمن ماه1357 ،عناوین ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی درسال88 وپخش آن بین ادارات و مراجعه کنندگان به کتابخانه.

4-حضور در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل

5-همکاری با اداره آموزش و پرورش جهت بازدید دانش آموزان از کتابخانه و نمایشگاه

6- مزین نمودن سربرگ نامه ها به جملات انقلاب<\/h2>

7-حضور پررنگ اعضاءفعال کتابخانه در راهپیمایی 22بهمن

8-پذیرش مسئولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و همکاری در بر پایی مراسم هاو برنامه های ستاد دهه فجر کجور ازجمله شرکت در افتتاحییه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دبیرستان فاطمه الزهراء  پول کجور،باحضوربخشدار کجور ودیگر اعضاءستاد ودانش آموزان ومعلمان دبیرستان فاطمه الزهراء،شرکت در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدارس،شرکت در نماز جمعه ،شرکت در همایش تجلیل از ایثارگران،نخبگان و ...

9-اهداءجوایز به نفرات برتر در مسابقات برگزار شده با همکاری بخشداری کجور و اداره آموزش و پرورش کجور.