یاوران کتاب

 

امام جمعه بخش کجور درخطبه اول 25 فروردین ماه با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به داستان حضرت یوسف (ع) که به احسن القصص معروف است از تاثیر داشتن تقوای الهی حضرت یوسف (ع) که از مکرشیطان پناه به خدا آورد و از محمدباقراسترآبادی معروف به میرداماد که توانست برنفس خویش فائق آید سخن به میان آورد و خاطر نشان ساخت:تقوا در جه اش از ایمان هم بالاتر است .

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی با توجه به آیه ی 4 سوره حدید از معیت خداوند با انسانها سخن گفت و تصریح کرد:معیت خاص خدا شامل متقین است همان نجات و دستگیری خاص خداوند در بن بستها،بزنگاها می باشد ونمونه ی بارز آن از معصومین(ع) حضرت یوسف (ع) و از غیرمعصومین میرداماد(محمدباقراسترآبادی) می باشد.

ایشان با اشاره آیه 82 و 83 سوره ص تصریح کرد:شیطان همواره درکمین افراد نشسته است همان طور که خود شیطان اقرار کرده است:همه ی آنان را گمراه خواهم کرد مگر بندگان خالص نتیجه می گیریم هر آنکس که تقوایش بیشتر است خداوند او را در تنگناها نجات خواهد داد و همواره یار و پشتیبان او خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار لاشکی در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای اخیر ازجمله 20فروردین روز ملی فناوری هسته ای از تلاش بی وقفه ی جوانان ایرانی تقدیر وتشکرنمود و تصریح کرد:شرارت ومنفعت طلبی دشمنان ایران با وجود کارنامه ی سیاه آنان بر همه مشهود است از جمله درجنگ تحمیلی..ماجرای طبس ..صنعت ملی شدن نفت ایران و....که نشان از روحیه ی خراب استکبار دارد که همواره در مواجه با روحیه ی استقلال طلبی جوانان ایران با شکست مواجه شده اند.

ایشان در ادامه از 20فروردین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی راوی باصفای روایت فتح سخن به میان آورد وافزود: یاد و خاطره ی شهیدسیدمرتضی آوینی راگرامی می داریم و علو درجات او ودیگرشهیدان راازدرگاه خدواند منان خواستاریم.

ایشان در عظمت شخصیت این سید جلیل االقدر گفت:طبق فرموده ی مقام معظم رهبری ایشان سیدشهیدان اهل قلم می باشند.

امام جمعه بخش کجور تصریح کرد:درتقویم امسال 21فروردین را سالروز این شهید بزرگوارذکر کرده اند که اعتراض خانواده ی ایشان را نیز در برداشته است.

ایشان در ادامه با گرامی داشت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیادشیرازی خاطرنشان ساخت:21 فروردین سالروز شهادت سپهبدعلی صیاد شیرازی است که به دست منافقین کور دل در سال 78 به شهادت رسید و هیچ گاه ما تحلیل عملی رهبر معظم انقلاب را که بوسه بر تابوت این شهید بزرگوار را از یاد نخواهیم برد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج یزدان جهاندار با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش بی وقفه ی آنان تقدیر و تشکر نمود و خاطرنشان ساخت:اولین و اساسی ترین نیاز مردم داشتن مسکن مناسب است.

ایشان در این رابطه افزود:امیدواریم که هیچکسی بدون مسکن نباشد و با سیاست دولت در اجرای طرح مسکن مهر همه صاحب خانه های شایسته شوند.

در ادامه امام جمعه بخش کجور با اشاره به زندگی مردم روستای منجیر کجور که بر اثر رانش و ریزش سنگ در خطر جانی قرار دارند خاطرنشان ساخت:امیدواریم طبق مصوبه ی دولت هر چه سریعتر نسبت به حل مشکلات آنان و نقل و انتقال اهالی روستای منجیر به دشت نظیر پیگیری شود.