سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاوران کتاب

       

خطبه های نماز جمعه 18 فروردین 91

خطبه اول

خطیب جمعه بخش کجور در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجدامام حسن عسگری (ع)با دعوت همگان به تقوای الهی و با اشاره به آیات سوره نحل و حدید که می فرماید:خداوند همراه با متقیان است و اوست که با شماست خاطرنشان ساخت: معیت خاصه ی خداوند شامل متقین است.

 یزدان جهاندارلاشکی در ادامه با ذکر جریان زندگی پیامبران الهی از جمله حضرت موسی ، حضرت یوسف و حضرت ابراهیم به تشریح رابطه ی خداوند با افراد متقی پرداخت.

ایشان با اشاره به جریان در آتش انداختن حضرت ابرهیم(ع) که در آیات 51الی 70 سوره ی انبیاء آمده است خواستار مطالعه ی زندگی انبیاء الهی و الگو گرفتن از آنان شد که در هر کدامشان درسی  عظیم نهفته است .

جهاندارلاشکی افزود:دنیا دار امتحان است هرکسی به طریقی امتحان می شود باید مواظب خودمان باشیم تا در امتحانات الهی پیروز شویم.
یزدان جهاندارلاشکی با اشاره به آیه 125 سوره ی نساء که می فرماید"ما ابراهیم را دوست خود قرار دادیم تصریح کرد: ابراهیم با تلاش و معنویت خاص به مقام خلیل الله رسید.

خطبه دوم

امام جمعه بخش کجور با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : فاطمه (س) عصاره خلقت و یگانه بانوی عالم بشریت است که امروزمی تواند بهترین الگو برای زنان و مردان جامعه اسلامی باشد .مردم باید حرمت این ایام را بخوبی نگه دارند  .

یزدان جهاندار لاشکی در بیان عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا (س) از " فضه" خدمتکار آن بانوی بزرگوار نام برد و افزود: فضه یکی از  زنانی است که در قرآن در سوره ی دهر  از او بطور غیرمستقیم سه بار از لفظ فضه نام برده شده است.

 امام جمعه تصریح کرد:فضه در اثر لیاقت و شایستگی خاص طبق فرمان الهی که در تفسیر ایه ی 28 سوره ی دهرآمده است.به عنوان همکار و همیار به خانه ی فاطمه (س) منتقل شد  و علاوه بر کمالات ذاتی از فیوضات خاندان ولایت نیز کسب فیض نموده و بر کمالاتش افزود و تا به انجا رسید که علی (ع) فرمودند: «الهم بارک فی فضتنا» بار الها خیر و برکتت را در مورد فضه ی ما نازل فرما.

امام جمعه بخش کجور با اشاره به مناسبتهای پیش روی هفته اشاره کرد و افزود : هفته بهداشت وسلامت فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به سلامت روح و جسم است که باید مسئولان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای ارتقاء سطح سلامت مردم تلاش کنند.

جهاندارلاشکی با عنوان مناسبت های این ایام از جمله  17فروردین سالروز آغاز قیام روحانی مبارز شهید شیخ محمد خیابانی در تبریز و19 فروردین سالروز شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی این مناسبتها را گرامی داشتند.